irisbosman.reismee.nl

De eerste week

¡Hola!

Ik ben nu bijna een week in Madrid en alles went gelukkig steeds meer. Toen we vorige week aankwamen, was het huis verschrikkelijk. Alles was erg vies, de koelkast wou je niet zien en zelfs in de douchekastjes stond nog beschimmeld eten. Het hele weekend zijn we druk geweest met schoonmaken en hebben we eigenlijk nog niks van de stad gezien. De kamers zijn veel kleiner dan op de foto's, maar ook dat is al gewend. Er zit een klein balkonnetje op mijn slaapkamer die op de straat uitkijkt, dus dat is erg leuk. In ons huis zitten we nu met vier Nederlandse meiden, een Spaanse jongen en een Franse jongen. De Spaanse gaat zondag alweer weg en hebben we verder nog niet echt gesproken, de Franse jongen is gisteren pas aangekomen dus die hebben we ook nog niet echt gesproken. Het is best fijn om met vier Nederlanders te zijn en we hebben het ook al erg gezellig gehad. Ook fijn dat we het huis allemaal vies vonden en we samen konden schoonmaken. Nu alles er wat beter uitziet, voelt alles steeds meer als een eigen plek. Het huis staat trouwens midden in het centrum, als je het met Amsterdam zou vergelijken wonen we naast de Dam. Beter kan dus eigenlijk niet!  Ook zit om de hoek de Hema, wat heel handig is. Er zijn stroopwafels bij de Hema en ook de eerste pepernoten liggen er al, dat hoef ik dus allemaal niet te missen. 

Deze week zijn mijn eerste Spaanse lessen geweest. Spaans is echt een leuke taal, maar ondertussen begrijp ik wel weer waarom ik op de middelbare alle talen heb laten vallen. Ik heb echt geen talenknobbel en naast de standaardzinnetjes ben ik alles zo weer kwijt. De lessen zijn wel heel leuk, we hebben een leuke lerares en ook wel een leuke klas dus dat scheelt. De Spanjaarden spreken trouwens erg slecht Engels, dus het is wel de moeite waard om in het Spaans proberen boodschappen te doen.

Gisteren heb ik voor het eerst echt iets van de stad gezien, samen met de andere Nederlandse huisgenoten zijn we naar Retiro park geweest. Erg mooi is het daar en ook ontzettend groot! We hebben wat gedronken en hebben later pizza in het park gegeten. De etenstijden zijn hier wel heel anders dan in Nederland. Hier wordt pas na half 9 avond gegeten. Dat went eigenlijk best snel en ik vind het ook niet raar meer dat we altijd pas zo laat eten. Verder zijn de gebouwen in de stad heel mooi. Van wat ik hier al gezien heb, is Madrid echt een aanrader.

Morgen is alweer de laatste Spaanse les en dan begint volgende week mijn stage. Spannend, maar ik heb er zin in!

Liefs,

Iris



Reacties

Reacties

Anthea

Heeel leuk om vanaf deze afstand dit allemaal mee te mogen lezen! Succes met de Spaanse les ?

Fleurtjee

Wat Anthea zegt Leuk om mee te lezen !! Ik kan me de gruwel op je gezicht namelijk al helemaal inbeelden als je verteld over het vieze huis . Daarbij ook leuk om te weten dat Madrid een Hema heeft dat is namelijk de laatste winkel die ik er had verwacht. In ieder geval fijn om te horen dat je het daar al wat meer naar je zin krijgt en ook veel succes gewenst met de spaanse lessen amigo!!

Anouk

Wat leuk dat je dit doet nog heeel veel succes met je stage en de spaanse lessen?????????

Erik & Maya

Leuke blog Iris!
Wat superhandig dat de HEMA om de hoek zit; nu hoef je mooi niet af te kicken van alle lekkere Nederlandse dingen ??
Volgende week mag je ‘aan de bak’! Weer nieuwe ervaringen opdoen ??
Heel veel succes met alles ?

Koen & Sandra

Hey Iris.
Fijn te lezen dat je je draai gaat vinden ieder geval het begin is er.
Veel plezier met stage en succes met de Spaanse taal eigen maken ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!